diumenge, 26 de març de 2017

SORTIDA A LA GIRONA MEDIEVAL

El dimarts dia 14, les classes de 2n C i 2n D vam anar a visitar la Girona Medieval. Vam anar en autobús. Un cop vam arribar les dues  classes es van separar i van fer la ruta amb monitors diferents. Dimecres hi van anar 2n A i 2n B.

Primer vam esmorzar i després ens van donar uns dossiers. El monitor ens anava guiant per diferents llocs i nosaltres havíem d’anar omplint el nostre dossier amb les explicacions que ens havien fet.

Ens van explicar què era l’Edat Medieval i  que Girona a l’Edat Medieval es deia Gerunda.

La primera parada va ser anar a donar un petó al cul de la lleona, la dita diu "no pot ser veí de Girona qui no doni un petó al cul de la lleona", o bé "només podràs tornar a Girona si has donat un petó al cul de la lleona".

Vam visitar el barri de sant Feliu, el monestir de sant Pere de Galligants, els Banys àrabs, la Catedral, el Call jueu i el Museu del Call Jueu on hi havien antiguitats dels Jueus com papirs, joies, sepulcres etc...

Després vam passejar per la ciutat i vam anar a un parc. Va ser una excursió divertida i entretinguda.